Tolerance Europe- proiect european ERASMUS+

TOLERANCE EUROPE-PROIECT EUROPEAN ERASMUS+ Incepand de astăzi, 31 martie 2019, se da startul Intalniri din cadrul Proiectului European Erasmus+, “Tolerance Europe”, gazdă find Şcoala Gimnazială “Grigore Moisi”, Ploiești. Avioanele au aterizat rând pe rand in Bucuresti pe intreg parmursul zilei, iar membri echipei Erasmus – Románia au aşteptat partenerii din Bulgaria, Italia, Polonia și Turcia în spațile de cazare din Ploieşti. Copii au fost întâmpinați cu brațele deschise de familiile gazdă. Bucuria revederii se citește pe chipurile tuturor, aceeași încântare strălucind și pe fețele celor care s-au întâlnit pentru prima oară. Majoritatea oaspeților noștri se află întâia oară în România, iar noi vom încerca să le oferim o şedere plăcută, dar și drumul spre o profundă înțelegere a sintagmei “O Europă tolerantä”. Întreaga întâlnire se va desfăşura sub semnul Inorogului, al Unicomului, personaj mitic, care reprezintă înţelepciune, gândire liberă…așadar toleranță. Unicornul a dispărut de o vreme, dar când apare aduce bunătatea și pacea intre oameni. Noi il vom recrea, pe parcursul acestei săptămâni, cu speranța că elevii noştri vor purta mai departe, în timp și spațiu, semnificațialul.
ŞCOALA TOLERANȚEI EUROPENE, SUB SEMNUL INOROGULUI Astăzi, Juni 1 aprilie 2019, clopotelul a sunat de intrare în Școala Gimnazială “Grigore Moisil”, Ploiești nu doar pentru elevii săi, ci şi pentru oaspeții noştri din Bulgaria, Italia, Polonia şi Turcia, parteneri în proiectul Erasmus+, “Tolerance Europe’. Nimeni nu a avut timp de păcălelile tradiționale ale începutului de aprilie, programul find intens, cu activități diverse şi meticulos organizate de către echipa gazdă. Copiii români care au “adoptat” pentru o săptămână un partener de pe alte meleaguri au fost însoțiți la prima oră de către partenerii lor, care au trăit astfel pe viu atmosfera de lucru dintr-o scoală românească. Oaspeții au avut şi prilejul de a se bucura de priveliștea primăvăratică a grădinilor din curtea școlii, care au prins colț fraged și nou datorită Proiectului ecologic care a debutat săptămâna trecută. După ce invitații noştri au vizitat scoala și câteva clase din şcoală, admirand galbenul Toleranței pe care l-am îmbrăcat cu toții astăzi în cinstea lor, am pornit pe urmele Unicomului, simbolul Toleranței, partcipând la atelierele de lucru din domeniul artistic. Muzica, dansul, teatrul, desenul au vorbit prin ele însele despre toleranță, ca despre un mod de viață comun. În sala de clasă care a găzduit atelierele nu mai eram de prin toată Europa, ci Europa toată eram noi. S-a cântat “Oda bucuriel’ Intr-o manieră unică, cu ajutorul unor instrumente muzicale neobisnuite, apoi fiecare echipă a intonat imnul Europei in limba proprie. Cele patru momente de teatru scurt, interpretate de către o parte din echipa de teatru a scolii, sub bagheta deja bine cunoscută a regizorului nostru au pus în evidență multe aspecte. Faptul că deosebirile de opinie, de rasă, de apartenenţă la sexul feminin sau masculin, diferențele de comunicare la distanță prin utilizarea tehnologiei moderne sau a celei tradiționale nu trebuie să creeze bariere între oameni, ci îi poate apropia. A-i respecta pe ceilalți conduce la respectul față de sine. Atelierul de desen, prin care cele cinci echipe au creat un Incrog uriaş din piese de puzzle a constituit încununarea reușitei acestei primei zile de activități. Am părăsit cu toții școala la ora prânzului și ne-am bucurat de belşugul bucătăriei românești. Am plecat apoi către Piscu, în comuna Ciolpani, la Atelierul de Olărit. Cu multă încântare, copii și profesorii români și străini au descoperit tainele străvechiului meşteşug al olăritului. Roata olarului s-a învârtit pentru noi, mâinile modelând cu o aparenta fragilitate lutul adus pentru noi de la rau. Am pictat ghivece deja arse în cuptor și am descoperit fascinași tehnica linografiei, imprimarea pe un tip special de material a unui desen. Astfel am atins împreună piscul creației, uniți într-o simțire. Creativitatea profesorilor din scoala noastră, spiritul de echipă, abilitățile de comunicare, buna relație profesor-elev-familie sunt toate semnul de marcă al acestei şcoli de suflet.
INIMA ȚĂRII, INIMA MUNTILOR…
Nu poți spune că ai cunoscut o țară, dacă nu ai pătruns în inima sa. Capitala unui stat este de cele mai multe ori întruparea tuturor somnificaților unei nații. O colecție de istorie, de contemporaneitate, de sperante intr-un viitor la care visăm cu toţii. Un viitor al păcii, al toleranței, al civilizaţiei.
Vizitând Bucureștiul, capitala României, echipa europeană Erasmus a descoperit un colt din micul Paris de odinioară, stând încă mărturie a ceea ce am fost noi, ca români. Elevi şi profesori au simțit pulsul României vibrând şi au înțeles că a fi tolerant nu este o vorbă de lemn, ci este esenţa acestei țări uneori vitregită, lar de cele mai multe ori remarcabilă.
Paşii parcurşi prin sălile Parlamentului României au adus oaspeții noștri în cotidian. Desigur clădirea monumentală a uimit prin imensitatea ei şi prin luxul încăperilor.
În cea de a patra zi a întâlnirii de proiect, un alt coll de istorie i-a fascinat pe participanți. Vizita la Sinaia, la Castelul Poles, locul unde s-a scris o parte însemnată a istoriei moderne a României, a venit ca o continuare a vizitării în ziua precedentă a centrului vechi al capitalei. În inima munților viața este mai aproape de cer, de ideal. La castelul Bran a fost descoperită adevărata istorie a locului, dar firește copiii au intrat și în jocul de a-l căuta pe Dracula prin coridoarele secrete şi prin camerele traversate odinioară de Regele Ferdinand şi soţia sa, Maria. Această întoarcere în timp, primind cu brațele deschise darurile naturii montane, a întipărit în mintea şi sufletul participanților ideea că oriunde în Europa, în lume, fiecare îşi poate simți inima și o poate face să bată nu doar pentru sine, ci și pentru ceilalți.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *